Calendarios de días inhábiles
Contenido
Que é o calendario de días inhábiles
En el calendario de días inhábiles se incluyen los días que tienen la consideración de inhábiles a efectos del cómputo de plazos en la realización de actuaciones administrativas y para el ejercicio de los derechos de los ciudadanos ante la Administración pública.
Calendarios de días inhábiles da Administración Xeral do Estado (AGE)
- Calendario de días inhábiles da AGE 2023
- Resolución BOE calendario de días inhábiles de la AGE 2023
-
Calendario de días inhábiles da AGE, anos anteriores
- Calendario 2022
- Resolución calendario 2022
- Calendario 2021
- Resolución calendario 2021
- Calendario 2020
- Calendario 2020, incluyendo suspensión de plazos por estado de alarma (pdf). Nota: la suspensión de plazos no afecta a la excepciones establecidas.
- Resolución calendario 2020
- Corrección erros Resolución BOE 2020
- Calendario 2019
- Resolución calendario 2019
- Calendario 2018
- Resolución calendario 2018
- Resolución y Calendario 2017
- Resolución y Calendario 2016
- Resolución y Calendario 2015
- Resolución y Calendario 2014
-
Información sobre o calendario
O calendario de días inhábiles (a ter en conta para efectos de cómputo de prazos) é fixado por cada Administración anualmente e debe publicarse para coñecemento de todos os cidadáns antes do comezo de cada ano.
Su publicación se realiza en el diario oficial correspondiente y en otros medios de difusión que garantizan su conocimiento.
El calendario de días inhábiles se elabora con sujeción al calendario laboral oficial, fijando en su respectivo ámbito (administración estatal, autonómica y local) los días inhábiles ( Art. 30.7 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, de Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas).
El calendario laboral lo publica el Ministerio de Trabajo, Migraciones y Seguridad Social, en cumplimiento de lo establecido en el Real Decreto 2001/1983, sobre regulación de la jornada de trabajo, jornadas especiales y descansos.
Por tanto, con carácter xeral serán días inhábiles:
- Todos os sábados e domingos
- Determinadas festas relixiosas establecidas en todo o ámbito nacional, como son: 15 de agosto; 1 de novembro; 8 de decembro; 6 de xaneiro
- Festas de ámbito nacional recoñecidas no Estatuto dos Traballadores: 1 de xaneiro; 1 de maio; 12 de outubro; 25 de decembro
- Festas de carácter cívico: 6 de decembro
- Festas de carácter cívico e relixioso das Comunidades Autónomas e das Entidades locais
O calendario de días inhábiles no ámbito da Administración Xeral do Estado publícao o Ministerio de Política Territorial e Función Pública, a través da Secretaría de Estado de Función Pública, no Boletín Oficial do Estado (BOE), antes do comezo de cada ano, así como noutros medios de difusión que garantan o seu coñecemento xeneralizado.
As actuacións administrativas e o exercicio dos dereitos dos cidadáns ante a Administración deben realizarse dentro do tempo -prazos e termos- que para elas se sinalen. Esta regra obriga por igual ás autoridades e persoal ao servizo das Administracións Públicas competentes para a tramitación dos asuntos administrativos e aos interesados nos mesmos.
O “termo” fai referencia ao momento determinado no tempo no que a norma esixe realizar unha actuación, por exemplo, a comparecencia nunha Oficina pública a unha hora determinada.
O “prazo” consiste nun espazo de tempo, máis ou menos amplo, establecido na norma para realizar unha actuación, por exemplo, o prazo de emenda de dez días outorgado nun requirimento.
As actuacións realizadas "fóra de tempo" poden repercutir tanto nos actos -un recurso presentado fóra de prazo será obxecto dunha resolución de inadmisión a trámite- como en o persoal ao servizo da Administración que teña ao seu cargo o despacho dos asuntos - ten a obriga legal de ditar resolución expresa en prazo, podendo o incumprimento da este obriga dar lugar á esixencia de responsabilidade disciplinaria, sen prexuízo da que houber lugar de acordo con a normativa aplicable-.
O cómputo de prazos na tramitación administrativa ten certa complexidade pois hai que ter en conta distintos elementos:
- la medida del tiempo en que el plazo viene dado (horas, días, meses o años)
- el día en que comienza a contarse el plazo (día inicial-dies a quo-)
- el día en que termina el plazo (día final -díes ad quem-)
-
Cómputo de prazos
Los artigos 30 e 31 da LPAC (Lei 39/2015, do 1 de outubro) establecen o réxime xurídico aplicable ao cómputo de prazos.
El sistema de cómputo na tramitación de procedementos administrativos en función de se estes sinálanse en horas, días, meses ou anos é o seguinte:
- Si os prazos sinálanse en horas: salvo que por Lei ou no dereito da Unión Europea dispóñase outro cómputo, enténdese que estas son hábiles. Son hábiles todas as horas do día que formen parte dun día hábil. Os prazos expresados por horas contaranse de hora en hora e de minuto en minuto desde a hora e minuto que teña lugar a notificación ou publicación do acto de que se trate e non poderán ter unha duración superior a vinte e catro horas, nese caso expresaranse en días.
- Si os prazos sinálanse en días: sempre que por Lei ou no dereito da Unión Europea non se exprese outro cómputo, enténdese que estes son hábiles, excluíndose do cómputo os sábados, domingos e os declarados festivos. Cuando os prazos sinálense por días naturais, farase constar esta circunstancia nas correspondentes notificacións. Os prazos expresados en días contaranse a partir do día seguinte a aquel en que teña lugar a notificación ou publicación do acto de que se trate ou desde o seguinte a aquel en que se produza a estimación ou a desestimación por silencio administrativo.
- Si el plazo se fija en meses o años: éstos se computarán a partir del día siguiente a aquél en que tenga lugar la notificación o publicación del acto de que se trate, o desde el siguiente a aquel en que se produzca la estimación o desestimación por silencio administrativo. El plazo concluirá el mismo día en que se produjo la notificación, publicación o silencio adminsitrativo en el mes o el año de vencimiento. Si en el mes de vencimiento no hubiera día equivalente a aquel en que comienza el cómputo, se entenderá que el plazo expira el último día del mes.
Cando o último día do prazo sexa inhábil, entenderase prorrogado ao primeiro día hábil seguinte .
Ademais, cando un día fose hábil no Municipio ou Comunidade Autónoma en que residise o interesado, e inhábil na sede do órgano administrativo, ou á inversa, considerarase inhábil en todo caso.
La declaración dun día como hábil ou inhábil para efectos de cómputo de prazos non determina por si soa o funcionamento dos centros de traballo das Administracións Públicas, a organización do tempo de traballo ou o réxime de xornada e horarios das mesmas.
Pola súa banda, o artigo 31 da mesma Lei, establece o réxime aplicable ao cómputo de prazos nos Rexistros.
Cada Administración Pública publicará os días e o horario no que deban permanecer abertas as oficinas que prestarán asistencia para a presentación electrónica de documentos, garantindo o dereito dos interesados a ser asistidos no uso de medios electrónicos.
El registro electrónico de cada Administración u Organismo se regirá a efectos de cómputo de los plazos, por la fecha y hora oficial de la sede electrónica de acceso, que deberá contar con las medidas de seguridad necesarias para garantizar su integridad y figurar de modo accesible y visible.
El funcionamento do rexistro electrónico rexerase polas seguintes regras:
a) Permitirá la presentación de documentos todos los días del año durante las veinticuatro horas.
b) Para os efectos do cómputo de prazo fixado en días hábiles, e no que se refire ao cumprimento de prazos polos interesados, a presentación nun día inhábil entenderase realizada na primeira hora do primeiro día hábil seguinte salvo que unha norma permita expresamente a recepción en día inhábil.
Os documentos consideraranse presentados pola orde de hora efectiva no que o foron no día inhábil. Os documentos presentados no día inhábil se reputarán anteriores, segundo o mesmo orde, aos que o fosen o primeiro día hábil posterior.
c) El inicio do cómputo dos prazos que haxan de cumprir as Administracións Públicas virá determinado pola data e hora de presentación no rexistro electrónico de cada Administración ou Organismo. En todo caso, a data e hora efectiva de inicio do cómputo de prazos deberá ser comunicada a quen presentou o documento.
La sede electrónica do rexistro de cada Administración Pública ou Organismo, determinará, atendendo ao ámbito territorial no que exerce as súas competencias o titular daquela e ao calendario previsto no artigo 30.7, os días que se considerarán inhábiles para os efectos previstos neste artigo. Este será o único calendario de días inhábiles que se aplicará a efectos do cómputo de prazos nos rexistros electrónicos, sen que resulte de aplicación aos mesmos o disposto no artigo 30.6.
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Ampliación de prazos
Los plazos establecidos son ampliables, salvo precepto en contrario, -no lo son por ejemplo los plazos para recurrir- , de oficio o a petición de los interesados, por un período que no exceda de la mitad de los mismos, si las circunstancias lo aconsejan y con ello no se perjudican derechos de terceros. El acuerdo de ampliación se notificará a los interesados
En todo caso la ampliación de los plazos se aplicará a los procedimientos tramitados por las misiones diplomáticas y oficinas consulares, así como a aquellos que, sustanciándose en el interior, exijan cumplimentar algún trámite en el extranjero o en los que intervengan interesados residentes fuera de España. No obstante, en ningún caso podrá ser objeto de ampliación un plazo ya vencido. Y tanto la petición de los interesados como la decisión sobre la ampliación deberán producirse, en todo caso, antes del vencimiento del plazo de que se trate. Los acuerdos sobre ampliación de plazos o sobre su denegación no serán susceptibles de recurso, sin perjuicio del procedente contra la resolución que ponga fin al procedimiento.
Cuando unha incidencia técnica haxa imposibilitado o funcionamento ordinario do sistema ou aplicación que corresponda, e ata que se solucione o problema, a Administración poderá determinar unha ampliación dos prazos non vencidos, debendo publicar na sede electrónica tanto a incidencia técnica acontecida como a ampliación concreta do prazo non vencido
Calendario de días inhábiles da AGE, anos anteriores
- Calendario 2022
- Resolución calendario 2022
- Calendario 2021
- Resolución calendario 2021
- Calendario 2020
- Calendario 2020, incluyendo suspensión de plazos por estado de alarma (pdf). Nota: la suspensión de plazos no afecta a la excepciones establecidas.
- Resolución calendario 2020
- Corrección erros Resolución BOE 2020
- Calendario 2019
- Resolución calendario 2019
- Calendario 2018
- Resolución calendario 2018
- Resolución y Calendario 2017
- Resolución y Calendario 2016
- Resolución y Calendario 2015
- Resolución y Calendario 2014
Información sobre o calendario
O calendario de días inhábiles (a ter en conta para efectos de cómputo de prazos) é fixado por cada Administración anualmente e debe publicarse para coñecemento de todos os cidadáns antes do comezo de cada ano.
Su publicación se realiza en el diario oficial correspondiente y en otros medios de difusión que garantizan su conocimiento.
El calendario de días inhábiles se elabora con sujeción al calendario laboral oficial, fijando en su respectivo ámbito (administración estatal, autonómica y local) los días inhábiles ( Art. 30.7 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, de Procedimiento Administrativo Común de las Administraciones Públicas).
El calendario laboral lo publica el Ministerio de Trabajo, Migraciones y Seguridad Social, en cumplimiento de lo establecido en el Real Decreto 2001/1983, sobre regulación de la jornada de trabajo, jornadas especiales y descansos.
Por tanto, con carácter xeral serán días inhábiles:
- Todos os sábados e domingos
- Determinadas festas relixiosas establecidas en todo o ámbito nacional, como son: 15 de agosto; 1 de novembro; 8 de decembro; 6 de xaneiro
- Festas de ámbito nacional recoñecidas no Estatuto dos Traballadores: 1 de xaneiro; 1 de maio; 12 de outubro; 25 de decembro
- Festas de carácter cívico: 6 de decembro
- Festas de carácter cívico e relixioso das Comunidades Autónomas e das Entidades locais
O calendario de días inhábiles no ámbito da Administración Xeral do Estado publícao o Ministerio de Política Territorial e Función Pública, a través da Secretaría de Estado de Función Pública, no Boletín Oficial do Estado (BOE), antes do comezo de cada ano, así como noutros medios de difusión que garantan o seu coñecemento xeneralizado.
As actuacións administrativas e o exercicio dos dereitos dos cidadáns ante a Administración deben realizarse dentro do tempo -prazos e termos- que para elas se sinalen. Esta regra obriga por igual ás autoridades e persoal ao servizo das Administracións Públicas competentes para a tramitación dos asuntos administrativos e aos interesados nos mesmos.
O “termo” fai referencia ao momento determinado no tempo no que a norma esixe realizar unha actuación, por exemplo, a comparecencia nunha Oficina pública a unha hora determinada.
O “prazo” consiste nun espazo de tempo, máis ou menos amplo, establecido na norma para realizar unha actuación, por exemplo, o prazo de emenda de dez días outorgado nun requirimento.
As actuacións realizadas "fóra de tempo" poden repercutir tanto nos actos -un recurso presentado fóra de prazo será obxecto dunha resolución de inadmisión a trámite- como en o persoal ao servizo da Administración que teña ao seu cargo o despacho dos asuntos - ten a obriga legal de ditar resolución expresa en prazo, podendo o incumprimento da este obriga dar lugar á esixencia de responsabilidade disciplinaria, sen prexuízo da que houber lugar de acordo con a normativa aplicable-.
O cómputo de prazos na tramitación administrativa ten certa complexidade pois hai que ter en conta distintos elementos:
- la medida del tiempo en que el plazo viene dado (horas, días, meses o años)
- el día en que comienza a contarse el plazo (día inicial-dies a quo-)
- el día en que termina el plazo (día final -díes ad quem-)
Cómputo de prazos
Los artigos 30 e 31 da LPAC (Lei 39/2015, do 1 de outubro) establecen o réxime xurídico aplicable ao cómputo de prazos.
El sistema de cómputo na tramitación de procedementos administrativos en función de se estes sinálanse en horas, días, meses ou anos é o seguinte:
- Si os prazos sinálanse en horas: salvo que por Lei ou no dereito da Unión Europea dispóñase outro cómputo, enténdese que estas son hábiles. Son hábiles todas as horas do día que formen parte dun día hábil. Os prazos expresados por horas contaranse de hora en hora e de minuto en minuto desde a hora e minuto que teña lugar a notificación ou publicación do acto de que se trate e non poderán ter unha duración superior a vinte e catro horas, nese caso expresaranse en días.
- Si os prazos sinálanse en días: sempre que por Lei ou no dereito da Unión Europea non se exprese outro cómputo, enténdese que estes son hábiles, excluíndose do cómputo os sábados, domingos e os declarados festivos. Cuando os prazos sinálense por días naturais, farase constar esta circunstancia nas correspondentes notificacións. Os prazos expresados en días contaranse a partir do día seguinte a aquel en que teña lugar a notificación ou publicación do acto de que se trate ou desde o seguinte a aquel en que se produza a estimación ou a desestimación por silencio administrativo.
- Si el plazo se fija en meses o años: éstos se computarán a partir del día siguiente a aquél en que tenga lugar la notificación o publicación del acto de que se trate, o desde el siguiente a aquel en que se produzca la estimación o desestimación por silencio administrativo. El plazo concluirá el mismo día en que se produjo la notificación, publicación o silencio adminsitrativo en el mes o el año de vencimiento. Si en el mes de vencimiento no hubiera día equivalente a aquel en que comienza el cómputo, se entenderá que el plazo expira el último día del mes.
Cando o último día do prazo sexa inhábil, entenderase prorrogado ao primeiro día hábil seguinte .
Ademais, cando un día fose hábil no Municipio ou Comunidade Autónoma en que residise o interesado, e inhábil na sede do órgano administrativo, ou á inversa, considerarase inhábil en todo caso.
La declaración dun día como hábil ou inhábil para efectos de cómputo de prazos non determina por si soa o funcionamento dos centros de traballo das Administracións Públicas, a organización do tempo de traballo ou o réxime de xornada e horarios das mesmas.
Pola súa banda, o artigo 31 da mesma Lei, establece o réxime aplicable ao cómputo de prazos nos Rexistros.
Cada Administración Pública publicará os días e o horario no que deban permanecer abertas as oficinas que prestarán asistencia para a presentación electrónica de documentos, garantindo o dereito dos interesados a ser asistidos no uso de medios electrónicos.
El registro electrónico de cada Administración u Organismo se regirá a efectos de cómputo de los plazos, por la fecha y hora oficial de la sede electrónica de acceso, que deberá contar con las medidas de seguridad necesarias para garantizar su integridad y figurar de modo accesible y visible.
El funcionamento do rexistro electrónico rexerase polas seguintes regras:
a) Permitirá la presentación de documentos todos los días del año durante las veinticuatro horas.
b) Para os efectos do cómputo de prazo fixado en días hábiles, e no que se refire ao cumprimento de prazos polos interesados, a presentación nun día inhábil entenderase realizada na primeira hora do primeiro día hábil seguinte salvo que unha norma permita expresamente a recepción en día inhábil.
Os documentos consideraranse presentados pola orde de hora efectiva no que o foron no día inhábil. Os documentos presentados no día inhábil se reputarán anteriores, segundo o mesmo orde, aos que o fosen o primeiro día hábil posterior.
c) El inicio do cómputo dos prazos que haxan de cumprir as Administracións Públicas virá determinado pola data e hora de presentación no rexistro electrónico de cada Administración ou Organismo. En todo caso, a data e hora efectiva de inicio do cómputo de prazos deberá ser comunicada a quen presentou o documento.
La sede electrónica do rexistro de cada Administración Pública ou Organismo, determinará, atendendo ao ámbito territorial no que exerce as súas competencias o titular daquela e ao calendario previsto no artigo 30.7, os días que se considerarán inhábiles para os efectos previstos neste artigo. Este será o único calendario de días inhábiles que se aplicará a efectos do cómputo de prazos nos rexistros electrónicos, sen que resulte de aplicación aos mesmos o disposto no artigo 30.6.
Ampliación de prazos
Los plazos establecidos son ampliables, salvo precepto en contrario, -no lo son por ejemplo los plazos para recurrir- , de oficio o a petición de los interesados, por un período que no exceda de la mitad de los mismos, si las circunstancias lo aconsejan y con ello no se perjudican derechos de terceros. El acuerdo de ampliación se notificará a los interesados
En todo caso la ampliación de los plazos se aplicará a los procedimientos tramitados por las misiones diplomáticas y oficinas consulares, así como a aquellos que, sustanciándose en el interior, exijan cumplimentar algún trámite en el extranjero o en los que intervengan interesados residentes fuera de España. No obstante, en ningún caso podrá ser objeto de ampliación un plazo ya vencido. Y tanto la petición de los interesados como la decisión sobre la ampliación deberán producirse, en todo caso, antes del vencimiento del plazo de que se trate. Los acuerdos sobre ampliación de plazos o sobre su denegación no serán susceptibles de recurso, sin perjuicio del procedente contra la resolución que ponga fin al procedimiento.
Cuando unha incidencia técnica haxa imposibilitado o funcionamento ordinario do sistema ou aplicación que corresponda, e ata que se solucione o problema, a Administración poderá determinar unha ampliación dos prazos non vencidos, debendo publicar na sede electrónica tanto a incidencia técnica acontecida como a ampliación concreta do prazo non vencido
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