Notificacions

Contenido de esta página

Tipus de notificacions

Tal y como expliquem en la nostra pàgina sobre com realitzar tràmits, una vegada que has presentat la teua sol·licitud, pots triar la manera en què l'Administració es comunique amb tu, bé per a sol·licitar-te més informació, bé per a notificar-te la resolució del procediment administratiu que has iniciat.

Existixen 2 formes de rebre notificacions:

  • En format paper
  • Via electrònica

En general, i sempre que no tingues l'obligació de relacionar-te electrònicament amb l'Administració, pots triar el mitjà que preferisques, independentment de la manera en què hages iniciat el tràmit. A més, pots decidir canviar el mitjà de notificació en qualsevol moment, sempre que existisquen les dos possibilitats.

En caso de que tingues l'obligació de relacionar-te electrònicament amb l'Administració, únicament podràs rebre les notificacions d'esta manera.

Volver arriba

Notificacions electròniques

En general, i sempre que estiga disponible, l'Administració t'enviarà les teues notificacions de manera electrònica, independentment que també tries rebre-les en format paper.

Podrás acceder a tus notificaciones directamente a través de la   Dirección Electrónica Habilitada única (DEHú)(Abre en nueva ventana) , o bien a través de tu  Carpeta Ciudadana(Abre en nueva ventana) . Para poder acceder a la DEHú o a la Carpeta Ciudadana necesitarás un medio de identificación electrónico (certificado digital o cl@ve).

Asimismo, en alguns casos també es pot accedir a les notificacions electròniques en les seus electròniques dels organismes públics que les emeten. Aquesta informació la trobaràs a l'hora de realitzar el tràmit via electrònica.

Volver arriba

Obligació de tramitació electrònica

Como hem comentat abans, existixen casos en els quals tens l'obligació de realitzar els tràmits amb l'Administració de manera electrònica, així com rebre les notificacions administratives d'esta manera. Aquests supòsits queden establits en l'article 14 de la Llei 39/2015 (per exemple, les persones jurídiques).

A més, l'Administració pública també pot establir reglamentàriament l'obligació per a altres persones físiques en determinats procediments. Per exemple, les persones que opositen a cossos de l'Administració General de l'Estat són persones obligades segons la disposició addicional primera del Reial decret 203/2021(Abre en nueva ventana)

Volver arriba

Més informació

Puedes obtindre més informació o consultar els teus dubtes:

Volver arriba

Base legal

Las notificacions administratives estan regulades en les següents disposicions normatives:

Volver arriba