Relacionar-te electrònicament amb l'Administració
Contenido de esta página
Portales de Internet i Sedes Electrónicas
Por lo general, podem distingir entre dos tipus de llocs web a través dels quins et pots relacionar electrònicament amb l'Administracions Públiques. Cuáles són les diferències?:
-
Portal de internet. Es el punto de acceso electrónico a través del cual puedes acceder, a través de internet, a la información que publica una Administración Pública u organismo público.
También et permet l'accés a la seu electrònica corresponent. -
Sede electrónica. Es la dirección de internet a través de la cual puedes realizar los trámites correspondientes a una administración u organismo público. Las sedes electrónicas son el equivalente a las sedes físicas donde la ciudadanía se dirige para hacer un trámite.
Tinc obligació de relacionar-me electrònicament amb l'Administració?
Tienes dret a relacionar-te electrònicament amb les Administracions Públiques, i a poder triar a tot moment si et comuniques amb les Administracions Públiques per a l'exercici dels teus drets i obligacions a través de mitjans electrònics o no.
Pero hi ha determinades persones o certs casos en els quals tens l'obligació de relacionar-te electrònicament.
Dichos suposats queden establerts en el article 14 de la Llei 39/2015 (per exemple, les persones jurídiques).
A més, l'Administració pública pot establir reglamentàriament l'obligació per a certes persones físiques en determinats procediments. Per exemple, les persones que opositen a Cuerpos de la Administración General de l'Estat són persones obligades, segons la disposició addicional primera del Reial decret 203/2021 .
Tengo derecho a la asistencia en el uso de los medios electrónicos?
Hay personas que no están habituadas al uso de las tecnologías y que pueden tener dificultades a la hora de realizar algún trámite por vía electrónica con la Administración pública.
Por ejemplo, les persones majors, les que no disposen dels recursos tecnològics adequats, o les persones amb alguna discapacitat.
Se te prestará asistencia especialmente en lo referente a la identificación y firma electrónica, la presentación de solicitudes a través del registro electrónico y la obtención de copias auténticas.
Existen dos tipos de asistencia en el uso de medios electrónicos:
- General.Consisteix a orientar i ajudar a les persones en l'ús dels mitjans electrònics. Es realitza a través dels diferents canals d'assistència, segons s'estableix en l'article 4 del RD 203/2021.
Todas les persones tenen dret a aquest tipus d'assistència general. - Específica. En aquest cas, un funcionari realitza l'actuació administrativa en el teu nom. Això és la “assistència a través de funcionari habilitat”. Solament tens dret si no ets una persona obligada a relacionar-te electrònicament amb l'Administració.
Realitzar tràmits electrònicament
Si no sabes por dónde empezar para realizar un trámite con la Administración pública, ya sea de forma presencial o vía electrónica, consulta nuestra sección sobre cómo realizar un trámite .
Para poder iniciar un procediment o realitzar un tràmit electrònicament, com a interessat o representant, has de disposar d'una identificació electrònica. Consulta la nostra pàgina sobre identificació electrònica per saber més sobre aquesta qüestió.
Una vegada iniciat un procediment, pots escollir la manera en què l'Administració es comuniqui amb tu, per sol·licitar-te més informació, o per notificar-te la resolució del procediment administratiu. Consulta la nostra pàgina sobre notificacions per conèixer més sobre aquesta qüestió, incloses les notificacions electròniques.
Regulació normativa
La actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics estan regulats en el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, en desenvolupament de les lleis 39/2015 i 40/2015 .